Menu

Najnowsze posty


4.06.2019

Co lata, pływa, jeździ?

Osoby w terapii mają różne potrzeby. W danym momencie każda z nich posiada inne doświadczenia i możliwości. Zdarza się, że podobne tematy realizujemy z osobami bardzo od siebie różnymi - dzieckiem z trudnościami w nauce, nastolatkiem z niepełnosprawnością intelektualną, dorosłym z afazją (to tylko przykłady, nie wzorzec). 

Co w takiej sytuacji?

Po ustaleniu poziomu trudności, dostosować materiał tak, aby był adekwatny do wieku. Tematy dotyczące życia codziennego czy też bliższego i dalszego otoczenia, w którym żyjemy, występują w terapii młodszych i starszych. Ważne jest to, aby ich nie infantylizować. Urocze rysowane ilustracje są miłe dla oka, jednak uważam, że w pracy z nastolatkiem i dorosłym lepiej sprawdzą się materiały z realnymi obrazkami, zdjęciami.

Taką właśnie pomoc przygotowałam na dziś. Niewysoki poziom trudności i zdjęcia.


UWAGA: Przed rozpoczęciem ćwiczenia warto sprawdzić, czy osoba w terapii rozpoznaje i zna nazwy pojazdów i przedmiotów ze zdjęć. 

 
 
 
 

Sugestia: wydrukowane karty naklej na cienką tekturkę, wytnij i zalaminuj.
 
 *Aby ściągnąć kartę w pełnym rozmiarze: 1. klikamy na miniaturę obrazka; 2.pokaż obraz (prawy przycisk myszy); 3. powiększenie "+" (kliknięcie lewym przyciskiem myszy); 4. zapisz obraz jako... (prawy przycisk myszy).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz