Po ponad dwóch latach czas dodać kontynuację postu Gry, które lubię i polecam [cz.1]!
Jak już kiedyś pisałam bardzo lubię wykorzystywać różnego rodzaju gry w trakcie zajęć terapeutycznych. Mają one szerokie zastosowanie od relaksacji, przez budowanie atmosfery po rozwijanie różnorodnych umiejętności.
Pozycje, które prezentuję są stosunkowo uniwersalne i trafią do dość szerokiego grona odbiorców/uczniów (oczywiście przy uwzględnieniu wieku i umiejętności).
Ekspresłówka
Szybka gra, którą ostatnio często wykorzystuję na zajęciach. Idealnie sprawdzi się jako przerywnik na “złapanie oddechu” lub wesoła rozgrywka na zakończenie. Gra może być też świetnym narzędziem do pracy nad rozwijaniem słownictwa. W skrócie polega na jak najszybszym powiedzeniu słowa z danej kategorii i na daną literę (luźno kojarzy mi się z grą państwa-miasta). Gra wymaga pewnej znajomości o świecie i stosunkowo dobrze rozbudowanego słownika mowy czynnej.
Miszmasz
Świetna gra na rozwijanie spostrzegawczości I refleksu. Dzięki abstrakcyjnej grafice dobrze sprawdza się na zajęciach z młodzieżą.
Cortex
Uwielbiam za różnorodne aktywności umysłowe! Podczas tej gry większość procesów myślowym, a dzięki atrakcyjnej grafice i celu polegającym na “zdobyciu mózgu” gra jest też lubiana przez uczniów. Polecam!
Gram występuje w różnych poziomach trudności prostym (dla dzieci), standardowym, I trudnym (Super Cortex).
Kropka w kropkę
Gra, którą lubię za to, że mogę ja wykorzystać w pracy z dziećmi z niemal każdej kategorii wiekowej. Nie wymaga umiejętności czytania, ale też nie jest infantylna. Ścigamy się z czasem wyszukując piktogramy na tle w odpowiednim kolorze. Dzieciaki bardzo angażują się w każdą rozgrywkę i chętnie wracają do tej gry.
Pomysłówka
Gra lubiana zwłaszcza przez starszych uczniów. Jest to unowocześniona wersja tradycyjnych wykreślanek. Jedyne do czego mam zastrzeżenie to widoczność liter z niektórych kątów. Zdarza się, że plastik tak załamuje światło, że ciężko odnajduje się poszukiwanych wyrazów.
MiPasuje
Gra logiczna, którą uważam za “najsprawiedliwszą”, w niej wszyscy mają naprawdę równe szanse. Każdy dysponuje tym samym a o zwycięstwie decyduje to jaką strategie przyjmiemy I jak poprowadzimy rozgrywkę na swojej planszy. Jest tez aspekt matematyczny z końcowym zliczaniem punktów. Jedna z moich ulubionych gier, chętnie sięgam po nią podczas zajęć ze starszymi uczniami.
Gra pozorów
Genialna w swej prostocie, ćwiczy refleks, analizę treści, spostrzegawczość. Rozgrywka jest bardzo szybka więc idealnie nadaje się na zagospodarowanie ostatnich minut zajęć lub jako rozgrzewka przed większym wysiłkiem intelektualnym.
Gra w kolory
Kolejna prosta gra, jej długość możemy dowolnie modyfikować od szybkiej rozgrywki po walkę o wszystkie gwiazdki 😉 Gra sprawdzi się w pracy z osobami o szerokim przekroju wiekowym. Ćwiczy m.in. spostrzegawczość i percepcje wzrokową.
Koncept
Wymagająca gra raczej dla starszych uczniów z dość szeroka wiedzą ogólną. Za pomocą piktogramów odpowiadającym konkretnym kategoriom staramy się przedstawić hasło z karty. Komunikacja pozawerbalna na bardzo wysokim poziomie. Gra stanowi dla mnie niemniejsze wyzwanie niż dla uczniów ale ku mojemu początkowemu zdziwieniu została bardzo dobrze przyjęta.
Pędzące żółwie
Hit! Graja młodzi, grają starzy, grają wszyscy! Kto by pomyślał, że wyścig do sałaty może być tak emocjonujący 😀 Polecam jako wesoły przerywnik, który przy okazji ćwiczy myślenie strategiczne, utrwala kolory oraz doskonali spostrzegawczość.
Smart Games
Gry Smaty Gamest są najlepsze z najlepszych do treningu procesów myślowych. Klasa sama w sobie. Jak dotąd żadna mnie nie zawiodła. Do treningu logicznego myślenia nie maja sobie równych, a jakość wykonania gwarantuje żywotność na lata.
Zapraszam też do przeczytania:
- Gry, które lubię i polecam [cz.1]
- Gry, które lubię i polecam [cz. 3]
Jeżeli tekst był dla ciebie pomocny to możesz"postawić mi kawę" -> https://buycoffee.to/terapiapl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz