W mojej ocenie gry są pomocą dydaktyczną i terapeutyczną nie do przecenienia. Grając uczymy przez zabawę, budujemy relacje i wzbudzamy pozytywne emocje względem terapii.
Zapraszam do zapoznania się z kolejnym, trzecim, zestawieniem gier, które lubię, wykorzystuję i polecam.
Dla przypomnienia:
- Gry, które lubię i polecam cz.2
Kaskadia
Układamy obszary gór, rzek czy prerii oraz rozmieszczamy zwierzęta w punktowanych układach. Świetna gra doskonaląca myślenie strategiczne i analityczne, spostrzegawczość oraz świetna rozrywka. Kaskadia zawiera kilka trybów gry w tym wariant solo i grupowy, dzięki czemu łatwo ją dopasować do wieku, zaawansowania i liczby graczy.Gra sprawdzi się na zajęciach z podopiecznymi od ok. 10 r.ż wzwyż, rozgrywka trwa ok. 25-40 minut
La Cucaracha
Prosta i niezwykle emocjonująca gra, którą moi uczniowie uwielbiają niezależnie od wieku! Zawodowo „przetestowana” na uczniach klas 1-8, prywatnie na 5 latku 😉 Gra polega na zwabieniu karalucha do swojej pułapki. Każdy gracz rzuca specjalną kostką, która zamiast tradycyjnych oczek ma nóż, łyżkę, widelec albo znak zapytania. Gracz przesuwa ściankę, zgodnie z wylosowanym symbolem i zmienia układ labiryntu, tak by prowadził do pułapki. Kto złapie karalucha 5 razy wygrywa.
Gra ćwiczy m.in. spostrzegawczość, tempo reakcji, analizę sytuacji, koordynację wzrokowo-ruchową a do tego daje dużo frajdy!
Gra sprawdzi się w niemal każdej kategorii wiekowej, pełna rozgrywka trwa ok. 10-20 minut ale można też zrezygnować z żetonów i pograć tyle ile chcemy (świetna zabawa na ostatnie 5 minut😉 ).
Lotti Karotti Deluxe
Prawdziwy hit! Chyba najczęściej wybierana gra przez moich uczniów (gdy dostają wolny wybór😉).
Celem graczy jest doprowadzenie swoich króliczków na szczyt góry, unikając przy tym przeszkód. Gra jest wyjątkową mieszanką zręczności, strategii oraz odrobiny szczęścia, co sprawia, że każda rozgrywka jest niepowtarzalna i pełna niespodzianek. Chwile napięcia przed „przekręceniem” marchewki i uruchomieniem losowej zapadni są niesamowicie emocjonujące. Dzieci doskonale się bawią, rywalizują w wesołej atmosferze ale muszą także radzić sobie (emocjonalnie) z trudnościami np. utratą królika po wpadnięciu do zapadni tuż przed metą.
Wersja deluxe jest rozszerzeniem wersji podstawowej „Lotti Karotti”, obie wersje są lubiane ale krecik i mostek w wersji deluxe sprawiają, że rozgrywka jest ciekawsza.
p.s. gra ma tez tańsze odpowiedniki o różnej jakości.
Potwory do Szafy
Propozycja dla młodszych graczy.
Gracze rozkładają karty i żetony zgodnie z instrukcją. Podczas gry starają się znaleźć zabawkę, która przestraszy potwory. Każdy potwór boi się tylko jednej zabawki – tej, która znajduje się na karcie potwora. Gracze zwyciężają, jeśli uda im się przegnać wszystkie potwory do szafy.
Atrakcyjna grafika i proste zasady mogą zainteresować maluchy. Przy okazji ćwiczymy pamięć i spostrzegawczość oraz możemy przepracować kwestie emocjonalne związane ze strachem.
Rozgrywka trwa ok. 10-30 minut.
Wsiąść do Pociągu: Europa
Osobiście jedna z moich ulubionych gier. Rozgrywka jest dość długa więc rzadko mam możliwość ją użyć ale gdy taka sytuacja ma miejsce i uczeń wybiera tę grę to moje wewnętrzne dziecko „tańczy z radości” 😉
Gra, której to celem jest połączenie poszczególnych miast na mapie za pomocą sieci linii kolejowych.
Posiada rozbudowaną grafikę i cechuje się dużym dynamizmem. Gracz musi wykazać się umiejętnością planowania, elastycznym i strategicznym myśleniem oraz umiejętnością przewidywania ruchów przeciwnika.
Gry z serii „Wsiąść do Pociągu” mają wiele dodatków, każdy cechuje się inna mapą i nieco zmodyfikowanymi zasadami.
Grę polecam dla graczy od ok. 10 roku życia wzwyż, rozgrywka trwa ok. 40 minut.
Wsiąść do Pociągu: Pierwsza Podróż
Znacznie uproszczony wariant gry powyżej dla młodszych graczy. Sprawdzi się dla uczniów klas 1-4 a na rozgrywkę przeznaczymy ok. 15-30 minut.
Nogi Stonogi
Prosta i dość szybka gra. Rzucając kostkami staramy się zdobyć jak najwięcej butów dla swojej stonogi. Gra wymaga podejmowania decyzje, ile butów i w jakim kolorze chcemy zdobyć, co wymaga umiejętnego planowania i analizy sytuacji. Wygrywa gracz, którego stonoga będzie najdłuższa, czyli będzie posiadać najwięcej butów.Według mnie gra sprawdzi się od 5 roku życia wzwyż, a rozgrywka zajmie ok 10 minut.
Azul
Kolejna propozycja dla starszych podopiecznych.
W grze Azul wcielisz się w artystę, układającego przepiękne mozaiki z Azulejos na ścianach pałacu królewskiego w Évorze. W trakcie rundy każdy gracz wybiera płytki z jednego z warsztatów dostawców i układa w swoim magazynie. Następnie wszyscy gracze jednocześnie - w ściśle określony sposób - przenoszą zebrane płytki na ścianę pałacu. Po ułożeniu płytek na ścianie podliczane są punkty. Wygra gracz, który zdobędzie najwięcej punktów w trakcie gry.
Gra wymaga skupienia, planowania, spostrzegawczości i decyzyjności. Według mnie sprawdzi się od ok. 10 roku wzwyż chociaż najczęściej wybieram ja dla uczniów klas 7-8, rozgrywka zajmie ok 35 minut.
Tik Tak Bum Junior
Szybka, zabawna i edukacyjna gra słowna. Świetnie ćwiczy kreatywność, spontaniczność i słownictwo.
Gracz, który trzyma tykającą „bombę” musi szybko wypowiedzieć słowo kojarzące się z rysunkiem na karcie i przekazać ją kolejnemu graczowi. Nigdy nie wiadomo ile czasu bomba będzie tykać, co sprawia, że rozgrywka jest bardzo dynamiczna.
Za „bonus” można uznać to, że karty są podpisane w języku polskim i angielskim, dzięki czemu gra może służyć także jako urozmaicenie nauki języka angielskiego.
Gra teoretycznie dla młodszych dzieci, przedszkolaków i klas 1-3, jednak z powodzeniem używam jaj także w pracy z nieco starszymi uczniami 😉
p.s. gra ma także trudniejszy odpowiednik „Tik Tak Bum”, który jednak nie do końca polubiłam.
A jakie są wasze ulubione gry, z których korzystacie na zajęciach rewalidacyjnych, logopedycznych, korekcyjno-kompensacyjnych i innych specjalistycznych?
Jeżeli tekst był dla ciebie pomocny to możesz"postawić mi kawę" -> https://buycoffee.to/terapiapl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz